Coronavirusets inverkan på Geobears verksamhet – Frågor och svar

(17 mars, 2020)

Geobears Executive-team granskar Världshälsoorganisationen (WHO) och lokala myndighetsbestämmelser dagligen för att maximera säkerheten för teammedlemmar och alla intressentgrupper, inklusive men inte begränsat till kunder och leverantörer. Här är en lista med vanliga frågor för våra kunder.

Hur vet jag att jag inte blir smittad av era anställda?

Vi vidtar en rad försiktighetsåtgärder som exempelvis:

  • Alla av våra fordon är utrustade med desinfektionsmedel, ansiktsmasker och handskar. Våra fordon rengörs noggrant och ofta. Injektionsutrustning som används nära ditt hem saneras dagligen.*
  • Vi mäter kroppstemperaturen på alla anställda.
  • Vi förser oss med egen omvårdnad och behöver därför inte tillgång till ditt badrum.
  • Uppmanar alla med symtom att isolera sig själva.
  • Vårt normala tillvägagångssätt kräver inte att ni är i samma rum medan vi utför vårt arbete.
  • Om vi behöver arbeta inomhus kan vi göra det medan du är ute eftersom den typen av arbete normalt bara varar några timmar.
  • Efter avslutat inomhusarbete sprutar vi ytorna med antibakteriell vätska för att ni ska känna er trygga.

Hur upprätthåller ni arbetshygien?

  • Handdesinfektionsmedel, ansiktsmasker, handskar, skyddsglasögon och dagliga mätningar av kroppstemperaturen.
  • Vi förser oss med egen omvårdnad.
  • Webbaserade möten inom bolaget.
  • Uppmanar alla med symptom att isolera sig själva.

Kommer ni använda mitt badrum?

  • Vi förser oss med egen omvårdnad och behöver därmed inte access till ert badrum. 

 Behöver jag släppa in er i mitt hus eller kan behandlingen ske utomhus?

  • Merparten av våra arbeten sker helt och hållet utvändigt.
  • Vår normala process kräver inte att ni ska vara i samma rum som oss under arbetet.
  • Om vi behöver arbeta inomhus kan vi göra det medan du är ute eftersom den typen av arbete normalt bara varar några timmar.
  • Efter avslutat inomhusarbete sprutar vi ytorna med antibakteriell vätska för att ni ska känna er trygga.

 Behöver jag ha kontakt med ert arbetslag?

  • Nej, det behöver du inte.
  • Du kan vända dig direkt till ansvarig besiktningsman eller till kundservice om du har frågor om jobbet.
  • För frågor beträffande vår arbetssätt under COVID-19 epedemin var vänlig och kontakta vår kundservice hjälplinje för COVID19.

 Kan jag betala senare nu när världen känns så osäker?

  • Vi accepterar de flesta kreditkort
  • Vi kommer att erbjuda ett finansieringsalterativ under april. 
  • Ingen depositionsavgift för arbeten levererade före den sista april.

 Varför ska jag åtgärda mina sättningsskador nu istället för att göra det längre fram?

  • För att förebygga ytterligare skador som innebär ytterligare kostnader att reparera
  • Vi närmar oss sommaren som kommer leda till en ökad rörlighet i lerjorden vilket kan skapa ytterligare skador.
  • För att få arbetet gjort enligt nuvarande prissättning som planeras höjas efter epidemin. 

Hur agerar ni om jag är över 65 och/eller har underliggande sjukdomar?

  • Vi kommer inte att utföra något arbete inomhus, endast utomhus.
  • Vårt arbetslag kommer inte utsätta dig för någon kontakt

 Hur följer ni myndigheternas regler och förordningar?

  • Folkhälsomyndighetens senaste information och rekommendationer: https://www.folkhalsomyndigheten.se/covid-19
  • Vi råder personer att
    • Tvätta händerna i 20 sekunder flera gånger om dagen.
    • Hosta och nys i näsdukar som sedan slängs direkt. 
    • Förklara vikten i att isolera sig själv om man känner symptom
    • Ha en plan för att fortsätta verksamheten.
    • Stäng alla kontor och ha ett stöd för att arbeta online.

 Vad gör ni för att stödja samhället?

  • Vi donerar pengar till WHO:s  “COVID-19 Solidary-fond” som arbetar med att mildra effekterna av COVID-19 och coronavirus i hela världen. 
  • Vi strävar alltid efter att stödja lokala företag, i synnerhet i dessa tider för att maximera sitt kassaflöde och förmåga att klara epidemin.

Kontakta Geobear idag!

Vi hjälper dig att lösa dina sättningsproblem och skräddarsyr alla lösningar så att de passar just dig.

Fyll i kontaktformuläret, så återkommer vi så snabbt vi kan! Du kan även kontakta vår kundtjänst direkt via e-post eller telefon:

010- 14 550 15

[email protected]

Vi genomför projekt i alla storlekar och svårighetsgrader,

– Villor
– Bostadsrättsföreningar
– Industrilokaler
– Infrastrukturprojekt

Hör av dig med dina frågor idag.

Geobear
Kistagången 20B
164 40 Kista

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.